گازپروم روسیه و تاجیكستان گسترش همكاری ها را بررسی می كنند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'كانیوز'، در چارچوب این سفر هیات گازپروم روسیه از مناطق گازی شهرنو و سرقمیش كه كارشناسان آن مشغول عملیات حفاری برای كشف نفت و گاز هستند، بازدید خواهد كرد.

شركت گازپروم روسیه هم اكنون در میادین گازی سرگزان، رنگان و شاهنبری عملیات اكتشافی را انجام می دهد.

عملیات اكتشاف در چاه گاز 'سرقمیش 'در 36 كیلومتری جنوب غربی شهر دوشنبه كه ذخایر آن حدود 60 میلیارد مترمكعب برآورد می شود در سال 2010 شروع شده است.

كارهای تحقیقاتی این شركت در بخش های زمین شناسی و اكتشاف نفت و گاز در میادین یادشده در سال 2010 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

'الكسی مللر' رییس شركت گازپروم در دیدار اخیرش با 'گل شیرعلی' وزیر انرژی و صنایع تاجیكستان گزارشی از روند فعالیت این شركت از سال 2010 تاكنون ارایه كرد.

وی با بیان اینكه یافتن راهكارهای تازه برای توسعه عملیات در اكتشاف و بهره برداری از معادن گاز تاجیكستان از جمله محورهای همكاری این شركت با وزارت صنایع تاجیكستان است، افزود: آموزش و تربیت نیروهای صنعت گاز و ایجاد زمینه برای تاسیس واحد مشترك بهره برداری از معادن گاز از دیگر محورهای همكاری است.

دو طرف در این دیدار بر گسترش همكاریها در چارچوب توافقات صورت گرفته به خصوص انجام تحقیقات جغرافیایی در اعماق زمین و میادین جدید تاكید كردند.

در این نشست همچنین تسریع در امور اكتشافی میادین

'شاهنبری غربی'، اعلام نتایج تحقیقات صورت گرفته در میدان 'سرگزان' و تكمیل هرچه زودتر كارهای آماده سازی چاه یكم 'سرقمیش'، نصب لوله ها و دیگر تجهیزات ضروری میادین مورد تاكید قرار گرفت.

وزیر انرژی و صنایع تاجیكستان نیز از رییس گازوپرم روسیه تسریع در حفاری عمیق ترین اكتشافات در محل شهرنو را خواستار شد و گفت: كشورش نیاز بیشتر به مواد سوختی دارد. این طرح در پایان سال 2010 در تاجیكستان شروع شده است.

آساق**ه.ص**1558**1392





:: برچسب‌ها: سان , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: